NYHET
Strategilansering og boller til UiB-folket
Tirsdag morgen stilte UiB-ansatte opp på fakultetene og i Kalfarveien for å dele ut rykende fersk strategi og bollebakst til forbipasserende kolleger og studenter.
UiBs nye strategi ble vedtatt av universitetsstyret 2. februar.
Tirsdag ble den endelige versjonen ferdigstilt i papir og digital utgave. Tiden var dermed inne for å introdusere strategien til massene.
- Les strategien på uib.no/strategi
– UiB skal bli enda bedre!
– Hva er nytt i strategien, da?
Torbjørn Egil Halvorsen ved UiBs eiendomsavdeling stiller spørsmålet til rektor Margareth Hagen i dét han spaserer innom standen i Thormøhlens gate.
– UiB skal bli enda bedre, svarer Hagen.
– Det som også er spennende er at det for første gang står noe om hvordan UiB skal være som arbeidsplass. Dette var ikke omtalt i forrige strategi, sier hun.
Mye å glede seg over
«Kunnskap som former samfunnet». Den nye strategien viderefører tittelen til den forrige strategien, og inneholder visjoner og ambisjoner for Universitetet i Bergen i årene frem mot 2030.
– Strategien skal angi hvordan vi skal videreutvikle oss som et forskningsintensivt breddeuniversitet med ambisjoner om internasjonal høy kvalitet på forskning, utdanning, formidling og innovasjon, sa Hagen da strategien ble vedtatt for litt over en uke siden.
– Dokumentets utseende har også nådd et nytt estetisk nivå. Bilder av den fineste byen inneholder den óg. Det er mye å glede seg over, sier Hagen.
Nå skal den iverksettes
«Strategistuntet» som fant sted mellom klokken 08.00 og 09.00 tirsdag var ikke annonsert i forkant. Dermed fikk ansatte på vei til arbeidsplassen en hyggelig overraskelse på morgenkvisten.
– Det er bra at vi promoterer strategien gjennom initiativer som dette, sier Hagen.
– Nå skal den iverksettes!