NYHET

Trykk deg videre i bildekarusellen for å se bildene fra "strategistuntet". Her er rektor Margareth Hagen sammen med MatNat-kolleger i Thormøhlens gate. Fra venstre: Kari Nordvik, visedekan for utdanning Sigrunn Eliassen, Margareth Hagen og prodekan Øyvind Frette.
Strategi smaker ekstra godt med bolle til. Prorektor Pinar Heggernes og dekan ved det juridiske fakultet Karl Harald Søvig møtte kolleger og studenter på Dragefjellet.
Skillingsbollene gikk unna i et forrykende tempo.
Avdelingsdirektør Alette Gilhus Mykkeltvedt og dekan Jan Erik Askildsen sørget for topp strategi-stemning utenfor SV-fakultetet.
Interessen for strategi og boller var også stor på Psykologisk fakultet.
Fakultetsdirektør Elisabeth Müller Lysebo og dekan Gunn Mangerud sto på stand i Realfagsbygget.
Morgenfriske studenter var nysgjerrige på strategien på det medisinske fakultet.
Avdelingsdirektør ved KMD Synnøve Myhre (til venstre) og Anne-Len Aase Thoresen leser strategi på stand i Møllendalsveien.
Eli Neshavn Høie og Hans-Petter Isaksen sørget for at strategilanseringen ble markert på Griegakademiet.
Kantinen i Kalfarveien.
Strategi i soloppgang. Her utenfor HF-fakultetet.

Strategilansering og boller til UiB-folket

Tirsdag morgen stilte UiB-ansatte opp på fakultetene og i Kalfarveien for å dele ut rykende fersk strategi og bollebakst til forbipasserende kolleger og studenter.

Publisert Sist oppdatert

UiBs nye strategi ble vedtatt av universitetsstyret 2. februar.

Tirsdag ble den endelige versjonen ferdigstilt i papir og digital utgave. Tiden var dermed inne for å introdusere strategien til massene.

– UiB skal bli enda bedre!

– Hva er nytt i strategien, da?

Torbjørn Egil Halvorsen ved UiBs eiendomsavdeling stiller spørsmålet til rektor Margareth Hagen i dét han spaserer innom standen i Thormøhlens gate.

– UiB skal bli enda bedre, svarer Hagen.

Det er ikke hver dag man møter rektor til frokost. Torbjørn Halvorsen skjenker seg en kaffekopp mens han slår av en prat med Margareth Hagen.

– Det som også er spennende er at det for første gang står noe om hvordan UiB skal være som arbeidsplass. Dette var ikke omtalt i forrige strategi, sier hun.

Mye å glede seg over

«Kunnskap som former samfunnet». Den nye strategien viderefører tittelen til den forrige strategien, og inneholder visjoner og ambisjoner for Universitetet i Bergen i årene frem mot 2030.

– Strategien skal angi hvordan vi skal videreutvikle oss som et forskningsintensivt breddeuniversitet med ambisjoner om internasjonal høy kvalitet på forskning, utdanning, formidling og innovasjon, sa Hagen da strategien ble vedtatt for litt over en uke siden.

– Dokumentets utseende har også nådd et nytt estetisk nivå. Bilder av den fineste byen inneholder den óg. Det er mye å glede seg over, sier Hagen.

Nå skal den iverksettes

«Strategistuntet» som fant sted mellom klokken 08.00 og 09.00 tirsdag var ikke annonsert i forkant. Dermed fikk ansatte på vei til arbeidsplassen en hyggelig overraskelse på morgenkvisten.

– Det er bra at vi promoterer strategien gjennom initiativer som dette, sier Hagen.

– Nå skal den iverksettes!

UiBs nye strategi skal verne om universitetets grunnleggende verdier og tydeliggjøre UiBs rolle som forvalter og skaper av uavhengig kunnskap.
Powered by Labrador CMS