Kommentar til Vigdis Broch-Due

Publisert:23. april 2013Oppdatert:23. april 2013, 13:36

LESERBREV: I mandagens På Høyden påstår Vigdis Broch-Due i Team Atakan at Team Olsen bygger på en utdatert Bologna-modell når vi vil integrere opplæringsdelen i PhD-utdanningen som tredje syklus i utdanningsløpene.

I mandagens På Høyden påstår Vigdis Broch-Due i Team Atakan at Team Olsen bygger på en utdatert Bologna-modell når vi vil integrere opplæringsdelen i PhD-utdanningen som tredje syklus i utdanningsløpene. Vi vil gjøre oppmerksom på at Bologna-modellen i høyeste grad fortsatt er levende både internasjonalt (http://www.ehea.info), nasjonalt (http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/tema/hoyere_utdanning/nasjonalt-kvalifikasjonsrammeverk.html?id=564809) og ved UiB (http://www.uib.no/phd/phd-ved-uib/ph.d.-graden). Vårt forslag er derfor på ingen måte i konflikt med gjeldende rammer for PhD-utdanningen ved UiB, der det blant annet alt er utarbeidet læringsutbyttebeskrivelser for opplæringsdelen. Team Olsen vil tydeliggjøre opplæringsdelen av PhD-graden som utdanning, mens resten er forskning.

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få oppdateringer rett til din e-post!

Abonner på På Høyden nyhetsbrev feed